Какво е медиен мониторинг и защо ви е необходим?

Препоръчваме

Поскъпването на храните е с 2,5% в сравнение с миналата година

Цените на хранителните продукти бавно и без много шум продължават да вървят нагоре. За последната седмица се...

Зам.-министър Ренета Колева участва във форум за бъдещето на водородната икономика

България има ясно изразена дългосрочна амбиция за увеличаване на дела на възобновяемите енергийни източници в енергийния микс,...

Заради уран: Ограничава се ползването на вода за пиене в Харманли

Ограничава се ползването на питейна вода в Харманли и селата Надежден и Остър камък в общината заради...

Наблюдението на медиите е инструмент за измерване на комуникационни и маркетингови стратегии, проследяване на целеви аудитории и събиране на настроенията около вашата марка – и много повече. Ето пет причини, поради които имате нужда от медиен мониторинг като част от вашата комуникационна стратегия.

Какво е медиен мониторинг?

Всеки директор по комуникациите трябва да се запита: какво е медиен мониторинг и какво може да направи за моя бизнес? В свръхсвързан свят, където новото медийно съдържание се публикува в непрекъснат, безкраен поток, разбирането кой какво казва за вашата марка, на кого и как се чувстват за това е жизненоважно и почти невъзможно без услуга за наблюдение на медиите.

Мониторингът на медиите ви позволява да проследявате споменаванията на вашата марка, продукти и услуги във всички медии, включително традиционни печатни и излъчващи, онлайн и социални. Това включва както текст, така и изображения: последните могат да имат толкова голямо въздействие, колкото и първите. Изчерпателен инструмент за наблюдение на медиите може да търси всяко съдържание, подходящо за вас, вашата компания, вашата индустрия и вашата конкуренция.

Накратко, мониторингът на медиите ви дава надзор на пълния набор от медийно отразяване, натрупано от даден бизнес. Защо това е важно? Ето пет причини:

Медийният мониторинг ви свързва с целевите аудитории

Когато слушате кой какво казва за вашата компания, някои гласове са по-важни от други. Медийният мониторинг разкрива дали основните заинтересовани страни чуват и реагират на доклади за вашия бизнес и дали тези новини са положителни или отрицателни. Анализът на настроението разпознава дали отделните части от съдържанието, както и цялостното отношение към докладването, са благоприятни или не.

Различните групи заинтересовани страни са достъпни чрез различни медийни канали. Мониторингът на социалните медии ще ви даде представа какво чувстват потребителите и потенциалните клиенти за бизнеса. Акционерите ще бъдат по-заинтересовани от докладите на финансовата преса. Излъчваните медии вероятно ще достигнат до по-широката общност. Всички канали трябва да бъдат наблюдавани, за да се разбере как всички заинтересовани страни се чувстват към дадена организация.

Медийният мониторинг изгражда по-добри маркетингови стратегии

Предоставяйки ви контрол върху отговора на връзките с обществеността и маркетинговите комуникации, мониторингът на медиите ви позволява да измервате тяхната ефективност. Когато можете да видите в реално време как вашата целева аудитория и потенциални клиенти реагират на вашите публикации и прессъобщения, това ви позволява да наблегнете на успешните съобщения, а също и да промените и пренасочите тези, които не уцелват целта.

Оценяването на ефективността на маркетинговите кампании означава разбиране дали дадена инвестиция носи резултати. Той дава възможност на опитния комуникационен екип да планира бъдещи кампании с по-добра представа за това какво ще работи с целевия пазар. Ефективността на използвания език, избраните медии и броят и времето на съобщенията могат да се подобрят, като се разгледа какво е работило и какво не е работило преди.

Наблюдението на медиите помага за избягване и управление на кризи

Проследяването на новинарския цикъл около вашата организация може да ви даде важна представа за предстоящите кризи – което ви позволява да избегнете или поне да смекчите последствията. С наличието на медиен мониторинг в реално време, комуникационният екип може да види дали бизнесът или индустрията като цяло се насочват към PR криза. Низходяща тенденция в настроенията и увеличаване на негативните доклади трябва да задействат алармата и да предизвикат уклончиви действия.

- Реклама -
- Реклама -
Последни новини

Поскъпването на храните е с 2,5% в сравнение с миналата година

Цените на хранителните продукти бавно и без много шум продължават да вървят нагоре. За последната седмица се...

Зам.-министър Ренета Колева участва във форум за бъдещето на водородната икономика

България има ясно изразена дългосрочна амбиция за увеличаване на дела на възобновяемите енергийни източници в енергийния микс, в това число на водород...

Заради уран: Ограничава се ползването на вода за пиене в Харманли

Ограничава се ползването на питейна вода в Харманли и селата Надежден и Остър камък в общината заради установени отклонения в качеството ѝ,...

Промените, носени от новия закон за етажна собственост

Дали гарантират тези цели - не бих казал, че мога да потвърдя отсега, но върху този законопроект беше работено близо 5 години....

Падналото от втория етаж на училище дете не помни какво се е случило

Ученичка от шести клас в хасковското училище „Климент Охридски“ падна от прозорец на втория етаж. Момичето е настанено в...
- Реклама -

Още публикации

- Реклама -