Какво е медиен мониторинг и защо ви е необходим?

Препоръчваме

Александър Томов: Ще покажа доказателства, за да стане ясно кой фалира „Кремиковци“

„Ще покажа доказателства, за да стане ясно кой фалира „Кремиковци“, заяви лидерът на „Българска Социалдемокрация – Евролевица“. По думите...

Володимир Зеленски поиска още оръжия от съюзниците

В Украйна руските войски атакуват в четири посоки. Тоа станаа ясно от сутрешния доклад на Генералния щаб...

Мустафа Карадайъ: Мисля, че ДПС ще бъде част от мнозинството в 49-ия парламент

Отиваме на едни ненужни предсрочни парламентарни избори и нямаме нова цел дотолкова, доколкото партиите по дефиниция са...

Наблюдението на медиите е инструмент за измерване на комуникационни и маркетингови стратегии, проследяване на целеви аудитории и събиране на настроенията около вашата марка – и много повече. Ето пет причини, поради които имате нужда от медиен мониторинг като част от вашата комуникационна стратегия.

Какво е медиен мониторинг?

Всеки директор по комуникациите трябва да се запита: какво е медиен мониторинг и какво може да направи за моя бизнес? В свръхсвързан свят, където новото медийно съдържание се публикува в непрекъснат, безкраен поток, разбирането кой какво казва за вашата марка, на кого и как се чувстват за това е жизненоважно и почти невъзможно без услуга за наблюдение на медиите.

Мониторингът на медиите ви позволява да проследявате споменаванията на вашата марка, продукти и услуги във всички медии, включително традиционни печатни и излъчващи, онлайн и социални. Това включва както текст, така и изображения: последните могат да имат толкова голямо въздействие, колкото и първите. Изчерпателен инструмент за наблюдение на медиите може да търси всяко съдържание, подходящо за вас, вашата компания, вашата индустрия и вашата конкуренция.

Накратко, мониторингът на медиите ви дава надзор на пълния набор от медийно отразяване, натрупано от даден бизнес. Защо това е важно? Ето пет причини:

Медийният мониторинг ви свързва с целевите аудитории

Когато слушате кой какво казва за вашата компания, някои гласове са по-важни от други. Медийният мониторинг разкрива дали основните заинтересовани страни чуват и реагират на доклади за вашия бизнес и дали тези новини са положителни или отрицателни. Анализът на настроението разпознава дали отделните части от съдържанието, както и цялостното отношение към докладването, са благоприятни или не.

Различните групи заинтересовани страни са достъпни чрез различни медийни канали. Мониторингът на социалните медии ще ви даде представа какво чувстват потребителите и потенциалните клиенти за бизнеса. Акционерите ще бъдат по-заинтересовани от докладите на финансовата преса. Излъчваните медии вероятно ще достигнат до по-широката общност. Всички канали трябва да бъдат наблюдавани, за да се разбере как всички заинтересовани страни се чувстват към дадена организация.

Медийният мониторинг изгражда по-добри маркетингови стратегии

Предоставяйки ви контрол върху отговора на връзките с обществеността и маркетинговите комуникации, мониторингът на медиите ви позволява да измервате тяхната ефективност. Когато можете да видите в реално време как вашата целева аудитория и потенциални клиенти реагират на вашите публикации и прессъобщения, това ви позволява да наблегнете на успешните съобщения, а също и да промените и пренасочите тези, които не уцелват целта.

Оценяването на ефективността на маркетинговите кампании означава разбиране дали дадена инвестиция носи резултати. Той дава възможност на опитния комуникационен екип да планира бъдещи кампании с по-добра представа за това какво ще работи с целевия пазар. Ефективността на използвания език, избраните медии и броят и времето на съобщенията могат да се подобрят, като се разгледа какво е работило и какво не е работило преди.

Наблюдението на медиите помага за избягване и управление на кризи

Проследяването на новинарския цикъл около вашата организация може да ви даде важна представа за предстоящите кризи – което ви позволява да избегнете или поне да смекчите последствията. С наличието на медиен мониторинг в реално време, комуникационният екип може да види дали бизнесът или индустрията като цяло се насочват към PR криза. Низходяща тенденция в настроенията и увеличаване на негативните доклади трябва да задействат алармата и да предизвикат уклончиви действия.

- Реклама -
- Реклама -
Последни новини

Александър Томов: Ще покажа доказателства, за да стане ясно кой фалира „Кремиковци“

„Ще покажа доказателства, за да стане ясно кой фалира „Кремиковци“, заяви лидерът на „Българска Социалдемокрация – Евролевица“. По думите...

Володимир Зеленски поиска още оръжия от съюзниците

В Украйна руските войски атакуват в четири посоки. Тоа станаа ясно от сутрешния доклад на Генералния щаб на въоръжените сили на Киев.

Мустафа Карадайъ: Мисля, че ДПС ще бъде част от мнозинството в 49-ия парламент

Отиваме на едни ненужни предсрочни парламентарни избори и нямаме нова цел дотолкова, доколкото партиите по дефиниция са онези обществени организации, които със...

Папа Франциск тръгва за Южен Судан с призив за мир, докато в продължаващите там сражения загинаха 27 души

Папа Франциск започна втория и последен етап от обиколката си в Африка, тръгвайки за Южен Судан, предаде Асошиейтед прес.

Демерджиев ще координира организационно-техническата подготовка на предсрочните парламентарни избори

Вицепремиерът и вътрешен министър Иван Демерджиев ще координира от страна на служебното правителство организационно- техническата подготовка на предсрочните парламентарни избори на 2-ри...
- Реклама -

Още публикации

- Реклама -