Купуване на употребяван автомобил: пробегът или възрастта са по-важни?

Препоръчваме

Поскъпването на храните е с 2,5% в сравнение с миналата година

Цените на хранителните продукти бавно и без много шум продължават да вървят нагоре. За последната седмица се...

Зам.-министър Ренета Колева участва във форум за бъдещето на водородната икономика

България има ясно изразена дългосрочна амбиция за увеличаване на дела на възобновяемите енергийни източници в енергийния микс,...

Заради уран: Ограничава се ползването на вода за пиене в Харманли

Ограничава се ползването на питейна вода в Харманли и селата Надежден и Остър камък в общината заради...

Когато купуваме употребяван автомобил, първо гледаме цената. След това двата атрибута, които са най-важни за обикновения купувач, без съмнение са пробегът и годината на производство. Но кое от тях ще бъде най-важното при решението за покупка?

Дали употребяван автомобил, който е изминал няколко километра и е добре поддържан, въпреки че е почти на 10 години, е по-добър вариант от автомобил, който е по-млад, вече оборудван с по-модерни технологии, като камери за паркиране или системи, които помагат да се запази превозното средство на пътното платно, но което вече е изминало повече от 160 хиляди километра?

Кое ще бъде по-добро, старо и малко използвано или ново и много използвано? Отговорът далеч не е окончателен. Повечето хора вярват, че кола с повече от пет цифри на километража не трябва да бъде опция, тъй като при толкова много километри на пътя е много вероятно колата да започне да има механични проблеми.

Но истината е, че не винаги има пряка зависимост между изминатите километри и състоянието на автомобила. При условие, разбира се, че са спазени всички инструкции по отношение на поддръжка, ремонт и употреба.

Най-нормалното нещо е, че превозното средство, което се движи предимно по магистралата, е в по-добро състояние, тъй като винаги е работило при по-постоянни температури и ускорението и спирането винаги са били по-линейни и умерени, намалявайки износването на двигателя и други компоненти.

Напротив, кола, подложена на интензивен трафик в града и която познава само стоп и тръгване, със сигурност ще има по-износена скоростна кутия, освен това и по-очукан двигател, окачване и спирачки.

Както при хората, и при автомобилите възрастта често е само число. Дълголетието и жизнеността на машината често зависят от грижите, които полагаме.

За критериите за избор на употребявани автомобили

Каквито и да са критериите за избор, преди да изберете по-стар употребяван автомобил, потърсете информация за модела и версията, за да разберете за историята на надеждността и да изключите наличието на проблеми в основните компоненти.

След това проучете колко собственици е имала колата (идеален е един собственик), както и цялото минало на автомобила, като поискате достъп до документация с датите и вида на интервенциите, извършени по автомобила.

Независимо дали решите да вземете колата лично или изберете транспорт за колата, трябва да вземете предвид разходите за пътуване.

Сравнявайки едни и същи модели, с еднакви характеристики и опции, лесно се разбира, че си струва да закупите полунов автомобил на цена, много по-ниска от тази, която се практикува на пазара.

Ясно е, че употребяваните превозни средства, дори и тези с малък пробег, изискват още по-голямо внимание по отношение на документацията, поддръжката и нивото на запазеност. Освен това вниманието при избора на правилния продавач трябва да бъде удвоено.

Друг въпрос, пряко свързан с качеството, разбира се, е безопасността на употребявания автомобил. Оборудването, чиято ефективност е надлежно тествана и гарантирана, е чудесен съюзник не само за вас, но и за всички други хора, участващи в движението.

Добрата новина е, че загрижеността за защитата на хората нарасна много през последните десетилетия. Колкото повече безопасност може да предложи един модел, като подсилена структура, контрол на стабилността и странични въздушни възглавници, толкова по-добре.

При употребявани автомобили преценете дали износването отговаря на датата на производство. В този смисъл най-простата стъпка е да се оцени състоянието на гумите: неравна повърхност може да разкрие  проблеми с окачването.

За да проверите пък амортисьорите, използвайте телесното си тегло, за да натиснете надолу всеки калник. В перфектно състояние колата ще се разклати и ще се върне в нормалната си позиция. Ако не спира да се люлее, значи вече трябва да се сменят амортисьорите. Не забравяйте, че можете да се възползвате от пробното шофиране, за да оцените общото състояние на автомобила.

- Реклама -
- Реклама -
Последни новини

Поскъпването на храните е с 2,5% в сравнение с миналата година

Цените на хранителните продукти бавно и без много шум продължават да вървят нагоре. За последната седмица се...

Зам.-министър Ренета Колева участва във форум за бъдещето на водородната икономика

България има ясно изразена дългосрочна амбиция за увеличаване на дела на възобновяемите енергийни източници в енергийния микс, в това число на водород...

Заради уран: Ограничава се ползването на вода за пиене в Харманли

Ограничава се ползването на питейна вода в Харманли и селата Надежден и Остър камък в общината заради установени отклонения в качеството ѝ,...

Промените, носени от новия закон за етажна собственост

Дали гарантират тези цели - не бих казал, че мога да потвърдя отсега, но върху този законопроект беше работено близо 5 години....

Падналото от втория етаж на училище дете не помни какво се е случило

Ученичка от шести клас в хасковското училище „Климент Охридски“ падна от прозорец на втория етаж. Момичето е настанено в...
- Реклама -

Още публикации

- Реклама -