Проверяват версия за умишлен палеж на бързия влак София – Варна

Препоръчваме

Поскъпването на храните е с 2,5% в сравнение с миналата година

Цените на хранителните продукти бавно и без много шум продължават да вървят нагоре. За последната седмица се...

Зам.-министър Ренета Колева участва във форум за бъдещето на водородната икономика

България има ясно изразена дългосрочна амбиция за увеличаване на дела на възобновяемите енергийни източници в енергийния микс,...

Заради уран: Ограничава се ползването на вода за пиене в Харманли

Ограничава се ползването на питейна вода в Харманли и селата Надежден и Остър камък в общината заради...

Проверяват версия за умишлен палеж на бързия влак между Варна и София, при който край Каспичан бяха изпепелени два вагона, съобщава БНТ.

Проверките до момента не са открили грешки в действията на служителите на БДЖ и НКЖИ. След инцидента въвеждат противопожарни системи в пътническите вагони.

Пожарът се разследва от три комисии на прокуратурата, НКЖИ и независими експерти. Все още не е ясна конкретната причина, огледите на вагоните продължават. Според заместник-министъра на транспорта Красимир Папукчийски не е изключено огънят да е тръгнал от тоалетната заради неизгасена цигара. Версията за умишлен палеж също не се изключва. Двата вагона са изгорели в рамките на 20 минути.

„От придвижването на влака от гара Каспичан до настъпването на събитието е изключително малко в рамките на три километра, или около три минути, което показва, че не може за толкова кратко време да се генерира такова силно възпламеняване. Не на последно място трябва да отчетем, че по време на движението на влака е бил доста сериозен и вятърът“, уточни Папукчийски.

Щетите от пожара са на стойност около три милиона лева. За да се избегнат подобни инциденти от транспортното министерство предвиждат оттук нататък всички вагони, които влизат за ремонт и модернизация да имат противопожарна система. Датчик за пушек ще има и в скритите помещения – шкафовете, където има електрически апарати, и тоалетните. Тази инвестиция ще влезе в рамките на плана за модернизация на старите вагони.

„От днес съм разпоредил на БДЖ навсякъде, където няма визуален поглед от страна на кондуктора от елементите на вагона да бъдат поставени датчици за информация за генериране на дим“, допълни заместник-министърът.

При сегашния вагонен състав 15 процента имат тази система . При останалите 85 процента в момента се разчита основно на бдителността на кондуктора и машинистите. На този фон данните показват, че средната възраст на всички вагони в състава на БДЖ е 32 години.

- Реклама -
- Реклама -
Последни новини

Поскъпването на храните е с 2,5% в сравнение с миналата година

Цените на хранителните продукти бавно и без много шум продължават да вървят нагоре. За последната седмица се...

Зам.-министър Ренета Колева участва във форум за бъдещето на водородната икономика

България има ясно изразена дългосрочна амбиция за увеличаване на дела на възобновяемите енергийни източници в енергийния микс, в това число на водород...

Заради уран: Ограничава се ползването на вода за пиене в Харманли

Ограничава се ползването на питейна вода в Харманли и селата Надежден и Остър камък в общината заради установени отклонения в качеството ѝ,...

Промените, носени от новия закон за етажна собственост

Дали гарантират тези цели - не бих казал, че мога да потвърдя отсега, но върху този законопроект беше работено близо 5 години....

Падналото от втория етаж на училище дете не помни какво се е случило

Ученичка от шести клас в хасковското училище „Климент Охридски“ падна от прозорец на втория етаж. Момичето е настанено в...
- Реклама -

Още публикации

- Реклама -