Проверяват версия за умишлен палеж на бързия влак София – Варна

Препоръчваме

Елена Дариева: Виждам воля да бъде удържана стабилността на кабинета

"Правителството определено се справи "с помощ от приятел". Справи се частично, доколкото блокадите по пътищата на страната...

Денков: Рестартирахме процеса, който прекъсна на 30 септември

След 7-часови преговори със синдикалните организации на енергетици и миньори премиерът Николай Денков представи споразумение, под което...

Борисов разкритикува правителството за поведението му в кризата с енергетици и миньори

Лидерът на ГЕРБ Бойко Борисов вчера разкритикува остро правителството за поведението му в кризата с енергетици и...

Проверяват версия за умишлен палеж на бързия влак между Варна и София, при който край Каспичан бяха изпепелени два вагона, съобщава БНТ.

Проверките до момента не са открили грешки в действията на служителите на БДЖ и НКЖИ. След инцидента въвеждат противопожарни системи в пътническите вагони.

Пожарът се разследва от три комисии на прокуратурата, НКЖИ и независими експерти. Все още не е ясна конкретната причина, огледите на вагоните продължават. Според заместник-министъра на транспорта Красимир Папукчийски не е изключено огънят да е тръгнал от тоалетната заради неизгасена цигара. Версията за умишлен палеж също не се изключва. Двата вагона са изгорели в рамките на 20 минути.

„От придвижването на влака от гара Каспичан до настъпването на събитието е изключително малко в рамките на три километра, или около три минути, което показва, че не може за толкова кратко време да се генерира такова силно възпламеняване. Не на последно място трябва да отчетем, че по време на движението на влака е бил доста сериозен и вятърът“, уточни Папукчийски.

Щетите от пожара са на стойност около три милиона лева. За да се избегнат подобни инциденти от транспортното министерство предвиждат оттук нататък всички вагони, които влизат за ремонт и модернизация да имат противопожарна система. Датчик за пушек ще има и в скритите помещения – шкафовете, където има електрически апарати, и тоалетните. Тази инвестиция ще влезе в рамките на плана за модернизация на старите вагони.

„От днес съм разпоредил на БДЖ навсякъде, където няма визуален поглед от страна на кондуктора от елементите на вагона да бъдат поставени датчици за информация за генериране на дим“, допълни заместник-министърът.

При сегашния вагонен състав 15 процента имат тази система . При останалите 85 процента в момента се разчита основно на бдителността на кондуктора и машинистите. На този фон данните показват, че средната възраст на всички вагони в състава на БДЖ е 32 години.

- Реклама -
- Реклама -
Последни новини

Елена Дариева: Виждам воля да бъде удържана стабилността на кабинета

"Правителството определено се справи "с помощ от приятел". Справи се частично, доколкото блокадите по пътищата на страната...

Денков: Рестартирахме процеса, който прекъсна на 30 септември

След 7-часови преговори със синдикалните организации на енергетици и миньори премиерът Николай Денков представи споразумение, под което са се подписали почти всички...

Борисов разкритикува правителството за поведението му в кризата с енергетици и миньори

Лидерът на ГЕРБ Бойко Борисов вчера разкритикува остро правителството за поведението му в кризата с енергетици и миньори. По думите му, споразумение...

Атанас Славов: Пред Венецианската комисия ще защитя пълното разделяне на ВСС

Пред Венецианската комисия (ВК) в края на седмицата ще представя становището на вносителите на измененията в конституцията и ще защитя основната идея...

Дончева: Все по-малък е професионалният капацитет на работещите в службите

'Истинският проблем на България е все по-малкият професионален капацитет на работещите в службите.'' Това заяви пред БНР Татяна Дончева, лидер на "Движение...
- Реклама -

Още публикации

- Реклама -