Как да се справите с тревожността в три стъпки - 24novini.bg

Как да се справите с тревожността в три стъпки

Тревожността може да се преодолее, казват специалистите Тревожността може да се преодолее, казват специалистите
02.07.2018 | 11:41
(0 гласа)

Тревожното разстройство вече е социално значимо заболявне, защото покосява все повече хора на различна възраст, изложени на стрес. То идва изневиделица и е трудно за установяване и преодоляване. Проблемът е, че се пренебрегва от самите пациенти, когато те все още не са толкова зле и си дават сметка, че имат симптоми.

 

Може да се изрази в страх, неувереност, неспособност да се фокусирате в работа или училище, трудности при заспиване или просто лесна раздразнимост. Колкото и да се опитва човек, то често се връща и човекът е безсилен. С времето, ако не се преодолее, може да се развие в по-сложни психични състояния и дори отклонения.

 

В социални ситуации това би могло да доведе до проблеми в комуникацията с другите.

Пострадалите от тревожност се чувстват така, сякаш другите постоянно ги съдят, започват симптоми като заекване, потене, изчервяване или неспокоен стомах.

Науката помага как да се справи човек с тревожността си, като следва три стъпки.

1. Намерете цел в живота си, като започнете да помагате на другите. Доброволчество, обществена активност, неправителствени общности и каузи са идеална среда да се върнете към нормалното си състояние на способен на емпатия човек.

2. Когато сте нерешителни и се страхувате да направите нещо, блокирани от мисълта, че няма да е перфектно, просто се хвърлете в ситуацията и го направете с пълното съзнание, че няма как да стане по-зле, отколкото ако го отложите. Отлагането води до стрес, който се трупа и носи тревожност. Максимата е да правите правилното нещо, без да се интересувате как го възприемат другите.

3. Спрете да сте вечно критични към себе си и към нещата, които правите - простете си. Дайте си сметка, че ако имате приятел, който непрекъснато ви критикува, отдавна да сте скъсали с него. Тогава не бъдете такъв приятел на себе си, а по-добър: спрете да си увеличавате стреса като се самокритикувате безпощадно.

0
0
0
s2smodern
Харесай ни във Фейсбук

Горещи теми

Абонирай се за нашия Youtube канал
Нагоре...