Девет златни правила за блестящ ум - яжте... - 24novini.bg

Девет златни правила за блестящ ум - яжте...

Човешкият мозък се нуждае от омега-3 мастни киселини Човешкият мозък се нуждае от омега-3 мастни киселини
14.01.2018 | 09:27
(1 глас)

Кои са златните 9 правила за добра памет и ефективен мозък?

Свързани са с правилно хранене, почивка и активен спорт, но и с набавяне на омега-3 мастни киселини, тъй като около 60 % от човешкия мозък се състои от мазнини.

Решениеето е да базирате еженевния ви режим върху следните 9 златни правила:

1. Консумирайтйе много омега-3 мастни киселини - риба като скумрия и сьомга, също така сардини, ленено семе, чия, орехи.
2. Консумирайте авокадо и зехтин - те също са важен източник на здравословни мазнини.
3. Правете поне едно хранене дневно, включващо яйце. Протеините в яйчния жълтък повишават нивата на аминокиселините в кръвта и набавят нужното количество енергия, подпомагат и производството на допамин и серотонин.
4. Използвайте подправката куркума за доброто мозъчно здраве. Активното й вещество куркумин подобрява паметта, забавя свързания със стареенето спад на познавателните способности и противодейства на депресията.
5. Задължително включете в програмата си спорт - ходене пеш, фитнес, тичане, плуване или друг, около 30 минути дневно. Това е достатъчно за доброто здраве на мозъка ви. Спортът подпомага образуването на нови мозъчни клетки и противодейства на отслабването на паметта.
6. Четете повече, стимулирайте мисленето си, учете чужди езици. Това помага на мозъчната ви дейност и има дългорсрочен положителен ефект върху способността ви да помните и мислите.
7. Спете по поне 7-8 часа на денонощие. Сънят е времето за реновиране на мозъчните ви клетки и има голяма звачение за дългосрочната памет, възможността да се фокусирате, уменията ви да усвоявате нова информация.
8. Консумирайте ферментирали продукти като кисело мляко, кефир и кисело зеле. Те стимулират полезните чревни бактерии. Човешките черва са естествена среда за полезни бактерии с благоприятно влияние върху мозъка. Те отделят невротрансмитери и аминокиселини, които контролират възпалителните процеси и производството на хормони.
9. Включете в менюто си всеки ден поне две хранения със зеленолистни продукти като спанак, рукола, броколи, салати. Те са богати на магнезий, който помага на тялото и ума да противодействат на стреса.

0
0
0
s2smodern
Харесай ни във Фейсбук

Горещи теми

Абонирай се за нашия Youtube канал
Нагоре...