Холандски учени създадоха ембрион от стволови клетки - 24novini.bg

Холандски учени създадоха ембрион от стволови клетки

06.05.2018 | 20:30
(0 гласа)

Холандски учени успяха да създадат ембрион без яйцеклетка и сперматозоиди, съобщават хидерландски медии.

За създаването на ембриона са били използвани два вида стволови клетки.

Експериментите са направени върху лабораторни мишки. Ембрионът е поставен в мишка, където е започнал да се развива.

Изследователите смятат, че създаването на ембрион от стволови клетки би могъл да реши проблемите на безплодието. Учените изразяват увереност, че до няколко години ще успеят да създадат и човешки ембрион.

Стволовите клетки са способни да се превръщат, в зависимост от обкръжението, в клетъчна тъкан на различни органи. Една стволова клетка дава множество активни, функционални потомства.

Стволови клетки има във всекиго от нас. Първоначално те са били открити в тъканите на костния мозък. Най-лесно е да се открият стволови клетки при младите хора и децата. Но и при възрастните хора ги има, макар и в по-малки количества.

Тези клетки са незрели и като такива могат да се превърнат в клетки за всеки орган. Те не само съдържат в себе си генетична информация, но, по-важното, съдържат схемата на развитие на организма и нейната последователност. Веднъж щом стволовите клетки в организма получат сигнал за повреждане на някоя тъкан, те се отправят към мястото на поражение. Там те се превръщат именно в клетки на тъканите или органите, които имат нужда от защита.

В днешно време спектърът от използването на стволови клетки за лечението на тежки заболявания е много широк. А проучванията продължават.

0