Как да се теглим правилно - следете линията на пъпа - 24novini.bg

Как да се теглим правилно - следете линията на пъпа

Правилното мерене на теглото е като се следи линията на пъпа и по 5 см под и над нея Правилното мерене на теглото е като се следи линията на пъпа и по 5 см под и над нея
02.04.2018 | 07:44
(0 гласа)

Често се случва като мерим теглото си през 30 минути например, да виждаме на кантара съвсем различни стойности. Това е така, защото различни фактори влияят на теглото - това са водата, солта, въглехидратите, метаболизмът, мускулната тъкан, времето в денонощието, в което се теглим и др.

 

За да се измери реално колко тежим, трябва да се вземат предвид всички тези неща.

 

Най-важният фактор от горните е количеството на водата.

Организмът с всякакви средства се опитва да поддържа водно-електролитния баланс, следователно, колкото по-малко течност му подавате, толкова повече той я задържа, за да функционира правилно. Ето защо ви става лошо при високи температури. Щом се появи дъждец или стане малко по-студено, тялото веднага „отдава“ литри течност, тъй като в момента не са му необходими.

Всеки грам въглехидрати, който тялото ви съхранява, допълнително задържа три грама вода.

Ако вечерта сте изяли парче тортата, а на сутринта се качите на кантара, не се плашете, това не са излишни килограми мазнини, а вода. От нея лесно може да се отървете. Но все пак не прекалявайте със сладкото.

Теглото при жените може да варира в зависимост от фазата на менструалния цикъл.

Не само поради повишения апетит, но също така и поради отоци. Това е най-очевидно в последната седмица преди започване на нов цикъл. Следователно, да мерите теглото в този период не е желателно – само ще си развалите настроението.

 

 

Ако рязко сте повишили съдържанието на сол в храната, най-вероятно, това ще предизвика скок в теглото.

Съответно, ако започнете да ядете по-малко сол, телесното ви тегло ще намалее. Не забравяйте, че тялото се адаптира към стабилно ниво на прием на сол за сметка на нивата на хормона алдостерон. Ако обикновено консумирате по пакетче солени фъстъци, без това да се отразява на теглото ви, то след спазването на дълга „безсолна“ диета, дори и едно фъстъче ще вдигне стрелката на кантара.

Също така, силната подпухналост може да е сигнал за нарушения в работата на бъбреците. Показанията на везната сами по себе си са безполезни. За да измерите истинското си тегло, което трябва да обърнете внимание на именно горните показатели.

За да сте сигурни, че се мерите правилно, правете по три измервания за седмица: в областта на пъпа, пет сантиметра по-нагоре и пет сантиметра по-надолу. Когато всички параметри на талията започват да намаляват, вероятно количеството на мазнините в тялото ви успешно намалява, и обратното.

По същия начин може да се измери обемът на бедрата и други части на тялото.

 

 

Когато кантарът показва загуба на килограми, а вие се чувствате силни и енергични, то знайте, че градите мускулна маса (която, както е известно, е по-тежка от мазнини със същия обем).

Ако сутрин клепачите ви приличат малки възглавнички, по-добре е да не се качвате на везната, а да изчакате тялото да се освободи от излишната течност. За тази цел трябва няколко дни да се храните правилно и да спазвате правилен режим на прием на течности.

Също така, за да контролирате теглото си, трябва да знаете основните показатели на съотношението ръст, тегло и възраст. Сега вече няма да унивате и да се мъчите с излишни диети, ако видите на кантара някакви си три килограма в повече.

 

 

0
0
0
s2smodern
Чуй новините
Харесай ни във Фейсбук

Горещи теми

Нагоре...