Яжте по две яйца на ден - ето защо - 24novini.bg

Яжте по две яйца на ден - ето защо

По две яйца на ден е полезно - съдържат уникална комбинация По две яйца на ден е полезно - съдържат уникална комбинация
07.04.2018 | 14:48
(0 гласа)

Наскоро учените установиха, че информацията за вредата от яйцата, поради наличието в тях на холестерол и мазнини, е напълно погрешна, разказва delo.com

 

Първо, защото едно яйце съдържа 180 – 186 мг холестерол, докато чернияj дроб може да генерира 1000-2000 мг холестерол дневно. Ако Вашата диета е богата на храни с високи нива на холестерол, черният дроб се адаптира и въпреки яденето на яйца, нивата на холестерола няма да се повишат.

 

И второ, защото яйцата са изключителен източник на полезни за здравето ви вещества в уникална комбинация.

Ето 6 причини да ядете поне по 2 яйца на ден:

1. Яйцата са богати на витамини А, В6 и Е, тиамин, рибофлавин, фолиева киселина, желязо, фосфор, селен, магнезий и много други. Не са много храните, която съдържат всички тези хранителни вещества. Вярно е, че яйцата съдържат холестерол, но от добрия – тип HDL, който не е опасен за Вашето здраве. Напротив, това е много полезно, защото той помага на тялото да произвежда витамин D и хормони като тестостерон, естроген и кортизол. Добрият холестерол HDL не запушват артериите както лошия холестерол. Напротив, HDL ги почиства и предпазва съдовете от атеросклероза и други сърдечно-съдови заболявания. Нещо повече, HDL предотвратява натрупването на лошия холестерол.

2. Чували ли сте за холин? Това е важно хранително вещество, съдържащо се в яйцата, стимулира развитието на мозъка и поддържа паметта. Той е жизнено важен за бременните жени, защото намалява риска от развитие на аномалии в плода.

3. Яйцата са много полезни, когато става дума за зрението, тъй като те съдържат високи нива лутеин, който понижава риска от дегенерация на очите и ги предпазва от вредните UV лъчи. Тези мощни каротеноиди намаляват риска от катаракта с цели 50%.

4. Яйцата са отличен източник на протеини – само в 2 яйца се съдържат еднакво количество протеини като част от месото, но без мазнината и киселинността. В много диети се препоръчва да се ядат само белтъците, но в жълтъка се съдържа половината от количеството на протеин в яйцата.

5. Яйцата изобилстват от съдържание на витамин D и калций – основни хранителни вещества, които са от изключително значение за здравето на костите. Витамин D позволява по-добро усвояване на калций в организма, а самия калции е необходим за адекватното съсирване на кръвта, нервните сигнали и мускулни контракции.

6. Някои от Вас все още избягват яйца, докато са на диета, но това е погрешно. Яйцата ви карат да се чувствате напълно сити за по-дълго. От друга страна, яйцата са с ниско съдържание на калории, което ги прави подходящи за всяка диета.

0
0
0
s2smodern
Харесай ни във Фейсбук

Горещи теми

Абонирай се за нашия Youtube канал
Нагоре...