С мускулната треска тялото ви алармира, че го застрашавате - 24novini.bg

С мускулната треска тялото ви алармира, че го застрашавате

Чрез мускулната треска тялото дава сигнал "стоп", не прекалявайте с натоварването Чрез мускулната треска тялото дава сигнал "стоп", не прекалявайте с натоварването
18.03.2018 | 16:48
(0 гласа)

Мускулната треска се появява при по-сериозно натоварване, при недобро загряване преди тренировка, при трениращи отскоро или при прекомерно за стандартите във фитнеса натоварване. Оплакванията са локализирани в мускулната група, която е натоварена повече от обикновено.

Основните симптоми на мускулна треска са паренето и болката в мускулите, особено при свиването и отпускането им. Сгъванията и разтяганията на мускулатурата са затруднени не само от болките, но и от чисто физическата невъзможност на мускулните влакна да функционират нормално.

Причина за мускулната треска е свръхобразуването на млечна киселина (лактат), вследствие на претоварването. Млечна киселина се образува в резултат на чисто физическата невъзможност на мускулните клетки да си набавят достатъчно кислород при изпълняване на фитнес тренировката. Когато тази тренировка е прекалено интензивна, биохимичните процеси в клетките, настъпващи при недостиг на кислород, водят до натрупване на прекалено количество лактат в тях. Именно той е причина както за болката и дискомфорта в мускулите, така и за намаляването на потенциала и съкратителната им способност.

Когато натоварването обаче е по-продължително, се появява риск не само от мускулна треска, но и от опасната лактатна ацидоза. Тогава натрупването на млечна киселина става не само в претоварените мускулни клетки, но и в различни тъкани на тялото. В резултат се появяват по-сериозни оплаквания като задух, гадене, силни стомашни болки и световъртеж.

Последствията от лактатна ацидоза може да са животозастрашаващи. Ето защо дори редовно натоварващите се във фитнес залата трябва да се пазят от претоварване.

 

 

Превенция на мускулната треска и на лактатната ацидоза:

Първо, изисква единствено да познаваме добре особеностите на организма си. Появата на първи симптоми като парене и болка по време на фитнес упражнение трябва да се разглежда като знак отстрана на тялото, с който то ни казва „стоп“.

Второ, загрявайте добре преди тренировка.

Трето, добрите кардио упражнение преди същинското натоварване са много важни. Те подобряват кръвоснабдяването на мускулите и притока на кислород към тях. Така рискът от прекомерно натрупване на лактат и последващата поява на мускулна треска ще бъде много по-малък.

Четвърто, пийте много вода по време и след натоварването, с което ще се улесни изхвърлянето на млечна киселина от организма.

0
0
0
s2smodern
Харесай ни във Фейсбук

Горещи теми

Абонирай се за нашия Youtube канал
Нагоре...