Най-опасният уред във фитнес-залата - бягащата пътека - 24novini.bg

Най-опасният уред във фитнес-залата - бягащата пътека

Бягащата пътека е един от уредите във фитнеса, предизвикващ най-много травми Бягащата пътека е един от уредите във фитнеса, предизвикващ най-много травми
25.02.2018 | 21:35
(0 гласа)

Бягащата пътека предизвиква най-много травми във фитнес залата. Този уред трябва да се ползва с повишено внимание, пише лондонският таблоид "Метро". Той цитира американско национално изследване, според което джогингът, спринтовете, а дори и ходенето по движещата се лента предизвикват всяка трета травма във фитнес клуба.

Голяма част от травмите стават тъй като спортуващите четат по време на ходенето по пътеката, изпробват различни движения, подскоци, правят резки движения обратно на движението на лентата, говорят по телефона, търсят нещо в смартфона си, пият вода, проверяват показателите си на дисплея на пътеката. Това са най-честите причини за нещастните случаи и фрактурите във фитнеса. Инцидентите обикновено завършват с шиниране на пищялите, глезените, с болезнени счупвания и наранявания на колянната става, дори на ребрата. Често се стига и до счупване на ръка и пръсти.

Споменатите травми най-често се дължат на липсата на предварително загряване преди ползването на уреда или на невнимание и пренебрегване на значението на концентрацията.

Поглеждайки в друга посока само за миг, много често спортуващите падат от бягащата пътека, понеже стъпват накриво или на статичните ленти отстрани.

Травми се случват и когато рязко се променят скоростта и наклонът на пътеката, а спортуващият не предвиди това достатъчно бързо. Инциденти не са рядкост и когато познат ви заговори или разсея - тогава само момент невнимание довежда до травма.

На мобилната лентата не трябва да се предприемат никакви екстремни натоварвания, разконцентриране, излишни движения или да се прави друго, освен предвиденото движение, за да се опазим от наранявания, предупреждават треньорите.

Много добро решение са приложенията с музика с фиксиран ритъм за джогинг. Те поддържат темпото на тичането и така помагат за издържливостта, на мозъка за отлична концентрация, а на мускулите - за ритмично движение и оптимално натоврване.

 

0
0
0
s2smodern
Харесай ни във Фейсбук

Горещи теми

Нагоре...