Яжте бавно! Бързото хранене води до диабет и затлъстяване - 24novini.bg

Яжте бавно! Бързото хранене води до диабет и затлъстяване

Храненето ви трябва да трае поне 20 минути, за да е здравословно Храненето ви трябва да трае поне 20 минути, за да е здравословно
18.02.2018 | 11:41
(1 глас)

Бързото хранене може да съкрати живота ви, да ви докара диабет, затлъстяване и инсулт и да повиши риска от сърдечни заболявания, посочва съвмество изследване на британски и американски учени. Когато бързате по време на хранене, независимо кое време на деня е, вашата храносмилателна система не може да се справи. До мозъка не успява да достигне информация, че вече сте сити и това води до едно - преяждате.

Бавното хранене дава на стомаха повече време, за да започне да преработва храната. Храненето по-бавно, поне 20 минути, позволява на храносмилателния тракт да получи знак за старт на процеса на смилане на храната. Освен това, когато ядете твърде бързо, въздухът попадне в стомаха ви и го претоварва. Това може да доведе до образуване на киселини, или гастроезофагеален рефлукс.

Бавното хранене ви кара да усетите храната, текстурата, аромата и мириса, правейки ястието по-интересно и запомнящо се. Това е особено препоръчително, ако се храните в ресторант и искате да се насладите на момента.

Според изследването на биртанските и американски учени британците отделят около 41 минути от деня си за закуска, обяд и вечеря. Това означава, че средното време за хранене е 8 минути за закуска, 13 минути и 45 секунди за обяд и 19 минути и 27 секунди за вечеря.

Американците отделят малко повече време - средно 1 час и 14 минути на ден, прекарани в трите основни ястия.

Помислете за последния път, когато сте били наистина гладни. Щом видите храната, най-вероятно имате чувството, че може да изядете почти всичко пред очите ви!И вероятно сте имали стомашно неразположение след това. Стомахът ви просто не успява да смели и да изпрати цялото количество надолу.

Ако имате навик да ядете много и бързо, няма да промените навика за един ден. Въпреки това, има много съвети, които можете да използвате, за да подобрите времето, което отделяте, за да се насладите на храната.

Ето 4 от тях:

1. Изберете храни с високо съдържание на фибри, които изискват повече време за дъвчене. Какво можехте да ядете по-бързо - сурово броколи или задушено? Пресните зеленчуци ще ви отнемат повече време, за да дъвчете заради тяхната текстура. Плюс това хранителните вещества ще ви заситят по-бързо! Този съвет може да ви звучи обезсърчително, но не е толкова лош, колкото си мислите. Това е малък ход, но действието ви принуждава да забавите, дори и малко, и наистина да се съсредоточите върху това дали сте сити.

2. Уверете се, е дъвчете всяка хапка поне по 15-20 пъти, според твърдостта на храната. След време това ще се превърне в навик и няма да ви се налага да броите.

3. Ако има около вас човек, който се храни бавно, следвайте темпото му. В един момент просто ще свикнете.

4. Бъдете общителни. Когато вечеряте с някого, разговаряйте. Ще бъдете изумени колко по-малко трябва да ядете, за да се чувствате сити.

0
0
0
s2smodern
Харесай ни във Фейсбук

Горещи теми

Нагоре...