Витамин Е: за добър метаболизъм - 24novini.bg

Витамин Е: за добър метаболизъм

Витамин Е има в зеленолистните, тиквата, плодовете киви, ядките, авокадото, рибата и морските дарове Витамин Е има в зеленолистните, тиквата, плодовете киви, ядките, авокадото, рибата и морските дарове
23.11.2018 | 22:00
(0 гласа)

Витамин Е е ключов за здравето мастно разтворим витамин и антиоксидант. Съдържа се в зеленолистните зеленчуци (броколи, спанак и др.), също в храните с високо съдържание на полезни мазнини, като сурови ядки (бадеми, лешници), семена и мазни риби/ морски дарове, включително скариди и сардини, но много Витамин Е има и в богатите на масла и мазнини растения, като маслини и авокадо, в тиквата, сушените кайсии и в плодовете киви.

 

 

Той играе роля в производството на червени кръвни клетки, помага на тялото да използва пълноценно витамин К, важен за здравето на сърцето, и да съхранява селен и желязо.

Витамин Е участва в метаболизма,

подобрява използването на белтъците и витамин А, нормализира показателите на кръвта и хормоналната система, предпазва черния дроб от некрози.

Витамин Е намалява възпаленията в тялото и върху кожата, като я поддържа млада и стегната, поправя щетите, причинявани от вредното слънчево лъчение и свободните радикали в околната среда. Стимулира производството на колаген, който прави кожата еластична.

Той може да облекчи симптомите на болестта на Алцхаймер и може да помогне за предотвратяване на някои увреждания, свързани с диабета.

Той има благоприятно влияние върху функциите на гладката и набраздената мускулатура, действа каталитично на белтъчния синтез, нужен е за структурна и функционална поддръжка на скелетната, сърдечната и гладката мускулатура.

Витамин Е помага да се заличат белезите и увредената кожа и ускорява заздравяването.

Витамин Е помага за по-здрава коса, като предпазва косъма от изсушаване, подобрява кръвообращението на скалпа, с което съдейства за нормален растеж на косата. Затова при проблеми с косата се правят маски с витамин Е и се набляга на храни, които го съдържат в достатъчно количество.

Признаци за липса на Витамин Е са свързани с проблеми на храносмилателната система, заболявания на панкреаса, жлъчката, чернодробни заболявания, миопатия или мускулни болки, смущения в зрението - замъглено виждане, трудно фокусиране и др.

Ако имате загуба на баланс, забавени рефлекси, трудност при движението на крайниците, добре е да се консултирате със специалист, защото може би не ви достига Витамин Е.

 

 

0
0
0
s2smodern
Харесай ни във Фейсбук

Горещи теми

Нагоре...