След тренировка не скачайте под студения душ - вреди - 24novini.bg

След тренировка не скачайте под студения душ - вреди

Душът, особено студеният, не се взима веднага след тренировка, изчакайте поне 10-20 минути Душът, особено студеният, не се взима веднага след тренировка, изчакайте поне 10-20 минути
13.10.2018 | 21:00
(0 гласа)

След изтощителна тренировка първото, за което си мислите, е топъл или студен душ. Той е и като балсам за натоварените мускули. Комбинира се чудесно с горещата сауна, защото топлото отпуска мускулатурата, а студеният душ тонизира тялото.

 

Душът след спорт е задължителен, но и за това си има правила. Трябва да изчакате поне 20 минути преди да се пъхнете под студената водна струя.

 

След тренировка е важно да разтегнете качествено. За разлика от загрявката този път трябва да правите плавни и бавни упражнения, с които да разтегнете натоварените мускули и да успокоите пулса.

Паралелно с това се нормализира и температурата на тялото.

Ето и съветите на треньорите:


• Изчакайте около 20-30 мин с душа, за да може да спрете да се потите и след това да се освежите.
• Хубаво е да ползвате памучна кърпа, а не такава от синтетични материи, тъй като кожата ви след душ е по-чувствителна.
• Избършете се внимателно с кърпа, за да не задържате влага, която да се превърне в източник на бактерии, през лятото, или простуда, през зимата.
• Тъй като сте тренирали и вкарвате кислород в тялото не само през носа и устата, а и през порите на тялото, не бързайте да се обличате от главата до петите. Не обличайте тесни дрехи и заложете на естествени материи, които не дразнят кожата, не притискат мускулите и дават шанс на кожата да диша.
• Хидратирайте не само кожата с подходящ сапун/душгел и след това с подходящи лосиони за тяло, а и организма си отвътре. Изпийте поне 1-2 чаши вода, а при нужда изпийте аспирин или някаква тонизираща напитка. Не газирана и не сладка!

0
0
0
s2smodern
Харесай ни във Фейсбук
Чуй новините

Горещи теми

Абонирай се за нашия Youtube канал
Нагоре...