Никола Стоянов утвърди нови правила за работа на търговските ни аташета зад граница

Препоръчваме

Поскъпването на храните е с 2,5% в сравнение с миналата година

Цените на хранителните продукти бавно и без много шум продължават да вървят нагоре. За последната седмица се...

Зам.-министър Ренета Колева участва във форум за бъдещето на водородната икономика

България има ясно изразена дългосрочна амбиция за увеличаване на дела на възобновяемите енергийни източници в енергийния микс,...

Заради уран: Ограничава се ползването на вода за пиене в Харманли

Ограничава се ползването на питейна вода в Харманли и селата Надежден и Остър камък в общината заради...

Единна електронна база данни, фокусирани обучения и обективна методика за оценка. Това са част от промените в работата на Службите по търговско-икономически въпроси (СТИВ), които вече са утвърдени със Заповед на министъра на икономиката и индустрията Никола Стоянов. Това е част от общата промяна в работата на търговските ни аташета зад граница, с която се ангажира екипа на министерството при встъпването си в длъжност. Правилата са разработени и с участието на работодателските организации. 
 
Новите и по-ефективни правила за работата на търговските ни представители включват ясна методика, по която се оценява извършеното от тях. До този момент подобна практика не е съществувала и поставяните оценки, в това число решението за удължаване на задграничните мандати, са се взимали на субективен принцип.
 
Съгласно новите правила, всички СТИВ ще попълват отчетен формуляр с конкретни елементи в него, който на всяко тримесечие ще се изпраща в министерството. По този начин работата им ще се отчита чрез инвестиционни проекти, експортни договаряния, реализирани срещи с администрации и бизнес, оказано съдействие на фирми, организирани визити и форуми и др.
 
Вече функционира и електронна база данни на всички СТИВ-ове, в която ще се съхранява дългосрочно важната информация и проекти, по които работи всеки търговски представител. Целта е при смяната на едно аташе с друго, да има солидна основа и информация, която да му позволи да продължи дейността на предшественика си. Досега не са били рядкост случаите, в които оперативната работа не се е предавала между командированите служители и по този начин не са надграждани външноикономическите отношения, а са били рестартирани при всяка кадрова промяна в дадена дестинация.
 
Именно с цел по-добра координация между новоназначен служител и такъв, който отпътува за София, в новите правила е предвидено да има период на застъпване. Така служителите ще предадат един на друг работата и информацията за стартирани инициативи, които трябва да бъдат продължени, а също и създадените контакти с администрацията и бизнеса в приемащата държава.

Източник: Евроком

- Реклама -
- Реклама -
Последни новини

Поскъпването на храните е с 2,5% в сравнение с миналата година

Цените на хранителните продукти бавно и без много шум продължават да вървят нагоре. За последната седмица се...

Зам.-министър Ренета Колева участва във форум за бъдещето на водородната икономика

България има ясно изразена дългосрочна амбиция за увеличаване на дела на възобновяемите енергийни източници в енергийния микс, в това число на водород...

Заради уран: Ограничава се ползването на вода за пиене в Харманли

Ограничава се ползването на питейна вода в Харманли и селата Надежден и Остър камък в общината заради установени отклонения в качеството ѝ,...

Промените, носени от новия закон за етажна собственост

Дали гарантират тези цели - не бих казал, че мога да потвърдя отсега, но върху този законопроект беше работено близо 5 години....

Падналото от втория етаж на училище дете не помни какво се е случило

Ученичка от шести клас в хасковското училище „Климент Охридски“ падна от прозорец на втория етаж. Момичето е настанено в...
- Реклама -

Още публикации

- Реклама -