Никола Стоянов утвърди нови правила за работа на търговските ни аташета зад граница

Препоръчваме

Фон дер Лайен обеща подкрепа на Италия след наводненията

Председателят на Европейската комисия Урсула фон дер Лайен заяви, че Италия ще има право на достъп до...

Кирил Петков: Води се активно мероприятие срещу коалицията ПП-ДБ

Води се активно мероприятие срещу коалицията ПП-ДБ и възможността за съставяне на редовно правителство. Политици от коалицията...

Ивайло Иванов (НОИ): Никой няма да остави пенсионерите без пенсии

Няма риск за пенсиите, никой няма да остави пенсионерите без пенсии. Това каза пред журналисти управителят на...

Единна електронна база данни, фокусирани обучения и обективна методика за оценка. Това са част от промените в работата на Службите по търговско-икономически въпроси (СТИВ), които вече са утвърдени със Заповед на министъра на икономиката и индустрията Никола Стоянов. Това е част от общата промяна в работата на търговските ни аташета зад граница, с която се ангажира екипа на министерството при встъпването си в длъжност. Правилата са разработени и с участието на работодателските организации. 
 
Новите и по-ефективни правила за работата на търговските ни представители включват ясна методика, по която се оценява извършеното от тях. До този момент подобна практика не е съществувала и поставяните оценки, в това число решението за удължаване на задграничните мандати, са се взимали на субективен принцип.
 
Съгласно новите правила, всички СТИВ ще попълват отчетен формуляр с конкретни елементи в него, който на всяко тримесечие ще се изпраща в министерството. По този начин работата им ще се отчита чрез инвестиционни проекти, експортни договаряния, реализирани срещи с администрации и бизнес, оказано съдействие на фирми, организирани визити и форуми и др.
 
Вече функционира и електронна база данни на всички СТИВ-ове, в която ще се съхранява дългосрочно важната информация и проекти, по които работи всеки търговски представител. Целта е при смяната на едно аташе с друго, да има солидна основа и информация, която да му позволи да продължи дейността на предшественика си. Досега не са били рядкост случаите, в които оперативната работа не се е предавала между командированите служители и по този начин не са надграждани външноикономическите отношения, а са били рестартирани при всяка кадрова промяна в дадена дестинация.
 
Именно с цел по-добра координация между новоназначен служител и такъв, който отпътува за София, в новите правила е предвидено да има период на застъпване. Така служителите ще предадат един на друг работата и информацията за стартирани инициативи, които трябва да бъдат продължени, а също и създадените контакти с администрацията и бизнеса в приемащата държава.

Източник: Евроком

- Реклама -
- Реклама -
Последни новини

Фон дер Лайен обеща подкрепа на Италия след наводненията

Председателят на Европейската комисия Урсула фон дер Лайен заяви, че Италия ще има право на достъп до...

Кирил Петков: Води се активно мероприятие срещу коалицията ПП-ДБ

Води се активно мероприятие срещу коалицията ПП-ДБ и възможността за съставяне на редовно правителство. Политици от коалицията са били записвани по време...

Ивайло Иванов (НОИ): Никой няма да остави пенсионерите без пенсии

Няма риск за пенсиите, никой няма да остави пенсионерите без пенсии. Това каза пред журналисти управителят на Националния осигурителен институт (НОИ) Ивайло...

ВСУ вече са започнали контранастъпление срещу руските военни

Въоръжените сили на Украйна (ВСУ) вече са започнали контранастъпление срещу руските военни, каза в ефира на италианският телевизионния канал Rai 1, съветник на...

Ердоган: Една от най-важните ни цели е изготвянето на нова конституция

Турският президент Реджеп Тайип Ердоган заяви, че една от основните задачи на управляващите е разработването и приемането на нова конституция на страната,...
- Реклама -

Още публикации

- Реклама -