Министър Шишков: Концесиите ще ни гарантират по-бързо и по-качествено изграждане на магистралите

Препоръчваме

Александър Пулев: Обвиненията към служебия кабинет са кухи опорни точки

Обвиненията към служебния кабинет са кухи опорни точки, заяви в "Денят започва с Георги Любенов" министърът на...

Продължава ли практиката „шезлонг срещу напитка” по гръцките плажове?

Ще получим ли шезлонг, ако си поръчаме кафе в Гърция? Това се питат вероятно много хора, които...

Борис Бонев: Скептичен съм към готвения кабинет от ПП-ДБ и ГЕРБ

Лидерът на "Спаси София" Борис Бонев заяви в "Денят започва с Георги Любенов", че е скептично настроен...

„Строителството на концесия ще ни гарантира по-бързо и качествено изграждане на магистралите.“

Това заяви министърът на регионалното развитие и благоустройството арх. Иван Шишков при участието си в сутрешния блок на „Евронюз България“.

Министърът обясни, че е необходимо спешно да се проектират и изградят над 1000 км магистрали, за да има добра проходимост и да бъде намален броят на катастрофите в страната.

„Ако има възможност за строителство на концесия, държавата няма да се ангажира сега и веднага да заплати огромно количество пари, които ги нямаме“, каза той и допълни, че другото голямо предимство е, че ще се подобри качеството на изграждане на пътищата, защото ако се дадат на концесия и се поддържат за 30 години, изпълнителите ще ги строят така, че да са в добро състояние и основен ремонт да се прави към 15-та година. В момента се налага да се прави основен ремонт на магистрали, строени преди 7-8 години.

„Проблемът е, че магистралите ни се разпадат, като мине гаранцията, а тя е 7 години на асфалта“, каза министър Шишков и даде за пример аварийното състояние на автомагистрала „Марица“, заради което се е наложило да бъде затворено едното платно, тъй като проблемът там е сериозен.

„Предлагам нещо, което в Западна Европа и в света работи по този начин, но като че ли ние не искаме да строим така, както строят в другата част на Европа“, коментира още арх. Шишков.

Той посочи, че ако част от пътищата се изградят на концесия, ще е в полза на всички, които ги ползват – например ако се реализира тунелът под Петрохан, пътят ще се съкрати със 70 км, а шофьорите ще се движат по по-качествено трасе.

„Предлагам това решение чисто експертно, политиците са тези, които трябва да намерят начин да го реализират“, обясни министър Шишков. 

Източник: Евроком

- Реклама -
- Реклама -
Последни новини

Александър Пулев: Обвиненията към служебия кабинет са кухи опорни точки

Обвиненията към служебния кабинет са кухи опорни точки, заяви в "Денят започва с Георги Любенов" министърът на...

Продължава ли практиката „шезлонг срещу напитка” по гръцките плажове?

Ще получим ли шезлонг, ако си поръчаме кафе в Гърция? Това се питат вероятно много хора, които планират почивка в южната ни...

Борис Бонев: Скептичен съм към готвения кабинет от ПП-ДБ и ГЕРБ

Лидерът на "Спаси София" Борис Бонев заяви в "Денят започва с Георги Любенов", че е скептично настроен към готвеното правителство с подкрепата...

Нели Куцкова: С новия закон всеки следващ главен прокурор ще знае, че не е недосегаем

С новия закон всеки следващ главен прокурор ще знае, че не е недосегаем. Това заяви в студиото на „Здравей, България" Нели Куцкова,...

Иван Демерджиев: Проверяваме дали е саботирано търсенето на Петьо Еврото

В предаването „Лице в лице“ по БТВ Иван Демерджиев, каза че ние отдавна живеем в две паралелни държави. „Дълго време насрещната теза бе,...
- Реклама -

Още публикации

- Реклама -