Неоснователното завишение на цените да се санкционира като нелоялна търговска практика, предлагат от КЗП

Препоръчваме

Поскъпването на храните е с 2,5% в сравнение с миналата година

Цените на хранителните продукти бавно и без много шум продължават да вървят нагоре. За последната седмица се...

Зам.-министър Ренета Колева участва във форум за бъдещето на водородната икономика

България има ясно изразена дългосрочна амбиция за увеличаване на дела на възобновяемите енергийни източници в енергийния микс,...

Заради уран: Ограничава се ползването на вода за пиене в Харманли

Ограничава се ползването на питейна вода в Харманли и селата Надежден и Остър камък в общината заради...

Всяко едно завишение на цените на стоките, което не може да бъде разумно обяснено и за което не може да се докаже, че е следствие на пазарни процеси, да бъде санкционирано като нелоялна търговска практика. За такава промяна в законодателството настояват от Комисията за защита на потребителите. Предложението е взаимствано от Хърватия, където вече работи като част от мерките срещу спекулата след приемането на еврото.

В „Денят започва“ председателят на Комисията за защита на потребителите Стоил Алипиев коментира мерките, които обмисля правителството срещу скока на цените.

„Цени, които са повишени в следствие на нормални икономически процеси, не могат да бъдат контролирани нито от комисията, нито от други регулаторни органи. В компетенциите ни, обаче, е да контролираме нелоялни търговски практики – това, което е предпоставката за изкуствено завишение на цените. Нелоялните практики, присъстващи в даден сегмент на пазар, надминаващи 50%-60% неминуемо завличат всички участници и изкривяват пазара. Ако тези практики бъдат пресечени, това би рефлектирало върху ценообразуването на хранителните стоки“, заяви Алипиев.

Нелоялните търговски практики са най-разнообразни, поясни той. Сред тях е и невярната или подвеждаща информация за намаление на определени стоки. Към момента КЗП е направила около 1200 проверки на съобщения за промоции.

Санкциите за нелоялна търговска практика стигат до 50 000 лв.

За да има потребителя по-коректна информация, се обмисля създаването на онлайн платформа, която да описва подробно маржа на цената на един продукт от производителя до щанда в магазина.

Източник: БНТ

- Реклама -
- Реклама -
Последни новини

Поскъпването на храните е с 2,5% в сравнение с миналата година

Цените на хранителните продукти бавно и без много шум продължават да вървят нагоре. За последната седмица се...

Зам.-министър Ренета Колева участва във форум за бъдещето на водородната икономика

България има ясно изразена дългосрочна амбиция за увеличаване на дела на възобновяемите енергийни източници в енергийния микс, в това число на водород...

Заради уран: Ограничава се ползването на вода за пиене в Харманли

Ограничава се ползването на питейна вода в Харманли и селата Надежден и Остър камък в общината заради установени отклонения в качеството ѝ,...

Промените, носени от новия закон за етажна собственост

Дали гарантират тези цели - не бих казал, че мога да потвърдя отсега, но върху този законопроект беше работено близо 5 години....

Падналото от втория етаж на училище дете не помни какво се е случило

Ученичка от шести клас в хасковското училище „Климент Охридски“ падна от прозорец на втория етаж. Момичето е настанено в...
- Реклама -

Още публикации

- Реклама -